Klachten

Het is de bedoeling dat klachten over de gang van zaken in de school tussen leerlingen, ouder(s)/verzorger(s), personeel, schoolleiding en alle overige bij de school betrokken personen, in eerste instantie onderling op schoolniveau worden opgelost. Het meest voor de hand liggend is dat de klager zich rechtstreeks richt tot degene tegen wie zijn klacht is gericht, dan wel tot diens leidinggevende, dan wel rechtstreeks tot de directeur.

Ook is het mogelijk om eerst de contactpersoon van de school te benaderen.

Voor de Torenpleinschool zijn dit Bart van den Eertwegh en Jaimie Schoemakers. Zij hebben als taak:

-        Beschikbaar zijn bij meldingen, klachten of vragen over de klachtenregeling;

-        Eenvoudige meldingen of klachten af te handelen;

-        je indien nodig in contact te brengen met degene die de klacht kan wegnemen;

-        je indien nodig door te verwijzen.

Als deze mogelijkheden niet toereikend zijn, doordat afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden of door de aard van de klacht, dan kan men een beroep doen op de klachtenregeling.

De regeling biedt mogelijkheden voor het indienen van een klacht bij de directeur, het bestuur of rechtstreeks bij de landelijke klachtencommissie. Bekijk hier de klachtenregeling.

PCOUWillibrord is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs: Postbus 82324 2508 EH Den Haag Tel: 070 - 386 16 97 email: info@klachtencommissie.org

Schoolwebsite door SchouderCom